Friday 29 August 2014

Kisah Seram di Santubong Resort
(Based on true story)

             Kisah ini telah berlaku 4 minggu lepas di sebuah resort iaitu One Hotel Santubong pada 9 Ogos 2014. Masa tu, Cik saya dan sekeluarganya pergi ke One Hotel Santubong untuk vacation. Rasanya 8 orang pergi ke situ termasuk cik saya. Mereka pergi waktu tengah hari dan masa tu juga mereka excited la.. So selepas mereka check in, mereka terus ke bilik mereka. Kan sebelum citer ni pernah dengar pengalaman saya masa di Santubong Resort.. Masa saya di Santubong Resort, blok 9 & 10 belum di renovate. Kebetulan cik saya tinggal di blok 9 yang sudah siap 1 month ago. Masuk je 1 langkah ke dalam bilik tu.. huuiiihh... carpet (busuk), lantai kayu (tak bersih) dan a few lagi la yang teruk dalam bilik tu..
          Pada malam tu, suami cik saya dan 2 orang anak bujangnya sedang merokok di verandah bilik tu manakala yang lain, ada yang tengah tengok TV dan ada yang nyenyak tidur. Tengah mereka rokok, tetiba seorang daripadanya ternampak sesuatu makhluk (semandin)- dlm bahsa Sarawak) di atas pokok kelapa mengilai.
          Lepas tu, seorang demi seorang masuk dan lari balik dalam bilik dan tutup slide door tu. Then mereka citer la kat cik saya tentang makhluk tu tadi. Apabila kesemua mereka tidur, tetiba dengar satu ketukan yang kuat sangat di pintu bilik mereka. DOM!!!!!>3x it went.. Pada masa tu sudah menjelang 3 pagi. Bahgian ni ade lawak sikit la.. Semasa mereka mendengar ketukan tu kedua2 anak pompuannya memeluk mak nya( iaitu cik saya) sampai cik saya berpeluhan. Kesian dia... hahaha.. 
          Ok, so suami cik saya on henpon dia dan buka ayat- ayat suci Al- Quran. Lama kelamaan dah takde lagi dah bunyi ketukan tu.. Pengalaman tu lah yang scariest bagi mereka. Saya dapat citer ni pon daripada mereka hari selepas pengalaman tu but luckily none of them got injured or whatever it is. So please comment, follow me on Google+ and share your experience like supernatural occurence. Assalamualaikum dan jumpa lagi..
          

No comments:

Post a Comment